Veelgestelde vragen
Wat zijn de voordelen van het zijn van ambassadeur?
Als ambassadeur draag je bij aan jeugdeducatie en talentontwikkeling. Je maakt theaterbezoeken mogelijk voor kinderen in Tilburg. Daarnaast geniet je van exclusieve voordelen zoals voorrang bij de start van de kaartverkoop en toegang tot exclusief nieuws en updates.
Hoe word ik ambassadeur?
Vroegboeker of vriend word je door meteen je ambassadeurschap voor een theaterseizoen te kopen. Na je betaling ontvang je een bevestiging en toegang tot je voordelen. Wil je partner worden? Dan koop je een lidmaatschap op eenzelfde wijze en word je na afloop benaderd door Ticketservice voor het afspreken van de voorwaarden.
Kan ik mijn ambassadeurschap tussentijds opzeggen?
Het ambassadeurschap is geldig voor één theaterseizoen en loopt automatisch af. Tussentijdse opzegging is niet mogelijk, maar je kunt ervoor kiezen om het niet te verlengen aan het einde van het seizoen.
Zijn er verschillende niveaus van het ambassadeurschap?
Ja, er zijn drie niveaus: Vroegboeker, Vriend en Partner. Elk niveau biedt unieke voordelen.
Kan ik mijn ambassadeursvoordelen delen met anderen?
Je ambassadeursvoordelen zijn persoonlijk en niet overdraagbaar. De kortingen en voorrang bij de kaartverkoop gelden alleen voor jou als ambassadeur.
Wat moet ik doen als ik mijn ambassadeurskorting niet heb ontvangen?
Neem contact op met onze Ticketservice als je problemen ondervindt met het ontvangen van je ambassadeurskorting. We helpen je graag verder.
Wanneer krijg ik als ambassadeur voorrang op de kaartverkoop?
Tijdens de voorverkoop, die traditioneel in juni plaatsvindt, presenteren we een deel van het nieuwe theater- en concertseizoen. Als ambassadeur krijg je drie dagen voorrang op de kaartverkoop. Je wordt tijdig geïnformeerd over de exacte verkoopdata. Bij nieuwe toevoegingen aan het seizoen krijg je via de nieuwsbrief enkele dagen voor de start van de kaartverkoop bericht, en heb je doorgaans één of enkele dagen voorrang.
Hoe maak ik gebruik van mijn ambassadeurs-voordelen?
Je kunt eenvoudig gebruik maken van je korting en voorrang door in te loggen op 'Mijn account' op onze website.
Wanneer krijg ik 10% korting op voorstellingen?
Bestel je tussen de start van de voorverkoop en 1 september tickets voor het nieuwe theaterseizoen, dan ontvang je als ambassadeur 10% korting op één ticket per voorstelling. Extra tickets kun je met voorrang bestellen, maar zonder de kortingsregeling. Deze korting geldt niet voor horeca- en talentontwikkelingsevenementen, evenementen via externe kanalen, en sommige voorstellingen en concerten op verzoek van het gezelschap of de artiest.
Hoelang ben ik ambassadeur?
Het ambassadeurschap geldt voor één theaterseizoen en loopt automatisch af. We laten je tijdig weten wanneer het seizoen ten einde loopt en bieden je dan de mogelijkheid om te verlengen.
Wat zijn de voordelen van het Partnerschap?
Als Partner draag je extra bij aan cultuureducatie in Tilburg. Je krijgt vroegtijdige toegang tot kaartverkoop, 10% korting op bijna alle voorstellingen en wordt uitgenodigd voor ontmoetingen met de directie. Bij een partnerschap van vijf jaar zijn er zelfs fiscale voordelen mogelijk.
Wat houdt het Vriend-niveau in?
Als Vriend geniet je van vroegtijdige toegang tot kaartverkoop en 10% korting op vrijwel alle voorstellingen. Je ontvangt ook een gratis annuleringsverzekering en exclusieve nieuwsbrieven. Daarnaast word je uitgenodigd voor speciale ontmoetingen gedurende het theaterseizoen.
Wat zijn de voordelen van het worden van een Vroegboeker?
Als Vroegboeker krijg je als eerste toegang tot de kaartverkoop voor het nieuwe seizoen, inclusief bijboekingen. Daarnaast ontvang je 10% korting op bijna alle concerten en voorstellingen.
Hoe houden jullie me op de hoogte?
Een paar dagen voor de voorstelling ontvang je een servicemail met details over de eindtijd, eventuele pauzes, extra's rondom de voorstelling, en belangrijke informatie over ons pand. Daarnaast vind je op onze website en social media-kanalen nieuws en informatie over Schouwburg & Concertzaal Tilburg. Of schrijf je in voor de nieuwsbrief, om als eerste op de hoogte te zijn van bijvoorbeeld nieuwe voorstellingen.
Hoe laat moet ik aanwezig zijn voor een voorstelling?
De tijd op je ticket is de starttijd van de voorstelling. De foyers openen een uur voor aanvang. Boove & Benee is dagelijks geopend vanaf 10 uur. Zorg dat je op tijd in de zaal zit, aangezien laatkomers niet worden toegelaten.
Mag ik mijn jas en tas meenemen de zaal in?
Nee, om veiligheidsredenen is het niet toegestaan om jassen en (grote) tassen mee de zaal in te nemen. Er zijn gratis bewaakte garderobes bij zowel de Schouwburg als de Concertzaal. Voor de Studio is er een onbemande garderobe.
Hoe kan ik betalen bij Schouwburg & Concertzaal Tilburg?
Bij Schouwburg & Concertzaal Tilburg betaal je makkelijk en snel met je telefoon, bankpas of smartwatch, kortom – met je pin of contactloos.
Wat gebeurt er als ik te laat ben voor de voorstelling?
Laatkomers worden vrijwel niet toegelaten in de zaal omdat het storend is voor de artiest en de andere bezoekers. Zorg dus dat je op tijd aanwezig bent! Als je te laat komt, heb je bovendien geen recht op restitutie van je ticket.
Mag ik drinken meenemen in de Schouwburg of Concertzaal?
Ja, je mag je drankje mee de zaal in nemen.
Wat is het adres van Schouwburg & Concertzaal Tilburg?
Schouwburg & Concertzaal Tilburg bevindt zich aan de Schouwburgring. De artiesteningang bevindt zich aan het Louis Bouwmeesterplein 1.
Kan ik mijn fiets parkeren als ik naar Schouwburg & Concertzaal Tilburg kom?
Je kunt je fiets gratis parkeren in een van de nabijgelegen overdekte en beheerde fietsenstallingen. De dichtstbijzijnde fietsenstallingen zijn Fietsenstalling Concertzaal, ingang Schouwburgring – open tot 01.00 uur en Fietsenstalling Dwaalgebied, ingang Heuvelstraat – open tot 01.00 uur.
Hoe bereik ik Schouwburg & Concertzaal Tilburg met het openbaar vervoer?
Vanaf Station Tilburg loop je in 10 minuten naar Schouwburg & Concertzaal Tilburg. Vanaf het busstation bij het station vertrekken de lijnen 7 en 8 naar bushalte Schouwburgring, die zich tegenover de Schouwburg bevindt.
Waar kan ik parkeren als ik met de auto kom?
Er zijn drie betaalde parkeergarages op loopafstand van Schouwburg & Concertzaal Tilburg: Parkeergarage Schouwburg, Parkeergarage Emmaplein, Parkeergarage Koningsplein.
Zijn er verkeersmaatregelen waar ik rekening mee moet houden als ik met de auto kom?
Ja, vanwege maatregelen om autoverkeer in de binnenstad van Tilburg te verminderen, is de verkeerssituatie richting de Schouwburgring aangepast. Dit kan zorgen voor extra drukte, dus plan je reis goed. Ook kan het extra druk zijn vanwege koopavond op donderdag en koopzondag.
Hoe kan ik mijn CO2-uitstoot compenseren als ik met de auto kom?
Je kunt jouw CO2-uitstoot berekenen met een tool en bijdragen aan een van de gecertificeerde bosprojecten van Trees For All.
Hoe kan ik tickets bestellen voor een voorstelling of concert?
Je kunt tickets gemakkelijk bestellen via onze website, aan de kassa of via onze Ticketservice. Dat kan telefonisch op 013-5432 220 van dinsdag t/m vrijdag tussen 12.00 – 17.00. Bij een voorstelling is de Ticketservicebalie geopend vanaf 16.00 tot aanvang.
Moet ik een account aanmaken als ik tickets koop op de website?
Nee, dat is niet verplicht! Maar met een account kun je je tickets altijd terugvinden, sla je makkelijk je favorieten op en heb je één plek waar je je theatertegoed terugvindt.
Moet ik mijn tickets printen?
Nee, je hoeft je tickets niet te printen. We kunnen je kaartje(s) scannen vanaf je mobiele telefoon.
Hoe ontvang ik mijn tickets na aankoop?
Je ontvangt je e-tickets standaard per e-mail. Daarnaast is het ook mogelijk om je tickets fysiek te ontvangen als je dat liever hebt. Neem daarvoor contact op met onze Ticketservice.
Wanneer is de Ticketservice geopend?
Bij een voorstelling is de Ticketservicebalie geopend vanaf 16.00 uur tot aanvang. Op maandag, zaterdag, zondag en feestdagen is de Ticketservicebalie 1 uur vóór aanvang van de voorstelling geopend.
Wat is een lastminute Jongerenticket?
Schouwburg & Concertzaal Tilburg biedt een speciale lastminute jongerenprijs voor iedereen tot en met 26 jaar. Vanaf 48 uur voor aanvang van (niet uitverkochte) voorstellingen en concerten kunnen tickets via onze website voor € 13,50 worden gekocht, dit is inclusief een drankje.
Hoe kan ik gebruikmaken van een lastminute Jongerenticket?
Vanaf 48 uur voor aanvang van de voorstelling verschijnt de speciale jongerenprijs online op de voorstellingspagina. Reserveer je ticket en neem een geldig legitimatiebewijs, studentenpas of CJP-pas mee naar de voorstelling.
Wat houdt de servicetoeslag in die vermeld staat bij voorstellingen?
Wanneer je tickets koopt voor een van onze voorstellingen of concerten, betaal je vrijwel altijd een servicetoeslag. De hoogte hiervan kan per voorstelling verschillen, maar is altijd inbegrepen in de ticketprijs. De reguliere servicetoeslag is €4; één drankje, de garderobe en administratiekosten zijn hiermee inbegrepen in de ticketprijs. Indien er geen pauze is, krijg je het drankje na afloop van de voorstelling.
Geldt de Podiumpas bij Schouwburg & Concertzaal Tilburg?
Jazeker! Met de Podiumpas kun je alle voorstellingen en concerten uit ons reguliere aanbod bezoeken. Natuurlijk moet er wel plaats beschikbaar zijn. Je kunt vanaf 30 dagen vóór de voorstelling of concert een telefonische reservering maken of je kunt een email sturen naar ticketservice@schouwburgconcertzaaltilburg.nl. Op de dag van de voorstelling haal je met je Podiumpas jouw ticket bij Ticketservice op. Online bestellen met de Podiumpas kan helaas nog niet. Als een voorstelling of concert niet met de podiumpas te bezoeken is, vermelden we dit op de voorstellingspagina.
Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?
Heb je een kortingscode? Deze kan je verzilveren door gebruik te maken van de optie Gebruik promotiecode, te vinden onder het veld Kies je tickets. Tickets met korting worden pas zichtbaar wanneer de promotie- dan wel kortingscode is ingevoerd. Als je de keuze hebt ingegeven en een eventuele korting hebt geactiveerd, maak je dit definitief door op Volgende te klikken.
Hoe kan ik mijn cadeaubon gebruiken?
Heb je een cadeaubon of digitaal tegoed van Schouwburg & Concertzaal Tilburg? Klik dan op ‘Gebruik waardebon Schouwburg & Concertzaal Tilburg’ bij het kopen van je tickets
Kan ik mijn eigen stoelen kiezen?
Wanneer de voorstelling of het concert in de Schouwburg of Concertzaal plaatsvindt, kun je bij het kopen van je tickets de gewenste stoelen kiezen op de plattegrond. Alle witte stoelen zijn beschikbaar voor verkoop. Je geselecteerde stoel(en) wordt aangegeven in rood. Als je met je linkermuisknop door de plattegrond klikt, veranderen de stoelen met je mee. Op deze wijze bestel je gemakkelijk de gewenste stoelen.
Plattegrond Schouwburg (standaard)
Plattegrond Concertzaal (standaard)
Hoe kan ik tickets bestellen voor een rolstoelplaats?
In al onze zalen is er een aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze zijn niet te reserveren via onze website. Mocht je er gebruik van willen maken, verzoeken we je daarom contact op te nemen met de Ticketservice.
Wanneer kan ik mijn ticket annuleren?
Wanneer je een annuleringsverzekering hebt bij je ticket, moet je annuleren vóór aanvang van de voorstelling of van het concert.
De betaling met creditcard lukt niet
Controleer of je de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer en de vervaldatum van de creditcard correct hebt ingevuld. Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze aankoop gebruikt. Mocht het alsnog niet lukken, dan kun je het beste contact opnemen met Ticketservice.
Hoe betaal ik met een Podiumcadeaukaart?
Wanneer je kaartjes bestelt, doorloop je het bestelproces tot je in de betaalomgeving komt. Daar kun je kiezen tussen verschillende betaalmethoden, waaronder de Podium Cadeaukaart. Rond de betaling af en je ontvangt de bevestiging van je gekochte kaartjes in je eigen account of per e-mail.
Hoe betaal ik als ik tickets telefonisch bestel?
Kaarten reserveren kan telefonisch bij onze Ticketservice. Je krijgt dan een betaallink toegestuurd per e-mail, of je kunt ervoor kiezen om je kaartjes bij de balie te betalen en op te halen. Let op: onze theaterkassa op locatie is PIN-only.
Ik ben mijn ticket kwijt
Heb je e-tickets gekocht? Deze kun je opnieuw downloaden in je persoonlijke account. Ook kun je de tickets opnieuw downloaden in je mail via de e-mailbevestiging die je ontvangen hebt. Heb je fysieke kaarten ontvangen? Neem dan contact op met Ticketservice. Zij kunnen indien gewenst nieuwe tickets sturen.
Ik wil mijn tickets retourneren
Natuurlijk kan het eens voorkomen dat je verhinderd bent voor een voorstelling. Gekochte tickets kunnen tot drie dagen voor de voorstellingsdatum omgeruild worden. Het aankoopbedrag wordt geretourneerd in de vorm van een digitaal tegoed, minus annuleringskosten à € 2,50 (per voorstelling). Wil je binnen die 3 dagen annuleren? Dan kan je tot twee uur voor aanvang van de voorstelling je tickets retourneren, je betaalt dan eenmalig €7,50 annuleringskosten. Om je tickets te retourneren die je contact op te nemen met de Ticketservice.
De voorstelling is verplaatst naar een andere datum, maar ik kan niet?
Je ontvangt een email waarin je kunt aangeven of je wel of niet kunt. Kun je niet? Dan storten wij uiteraard het aankoopbedrag terug.
Is mijn We Are Public Pas geldig bij Schouwburg & Concertzaal Tilburg?
Jouw We Are Public-pas is geldig bij een select aantal voorstellingen. Wil je weten bij welke voorstellingen je met de We Are Public-pas toegang krijgt? Kijk dan op de website van We Are Public.
Zijn de Concertzaal, Schouwburg en Studio toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn?
Ja, zowel de Concertzaal, Schouwburg als Studio zijn te bereiken met een personenlift. De balkons in de Schouwburg zijn hier de uitzondering; we raden dan de zaal- of logeplaatsen aan.
Zijn er rolstoelplaatsen beschikbaar in de zalen?
Ja, er zijn speciale rolstoelplaatsen beschikbaar in onze zalen. Tickets voor deze plekken reserveer je door contact op te nemen met Ticketservice.
Is er hulp beschikbaar op de avond van mijn voorstelling?
Ja, onze medewerkers kunnen je assisteren met de lift en je naar de juiste locatie begeleiden.
Welke voorzieningen zijn er voor mensen met een auditieve beperking?
Alle zalen zijn uitgerust met een radiofrequentiesysteem dat je kunt gebruiken met een eigen koptelefoon. Er zijn ook koptelefoons en halslussen beschikbaar om te lenen.
Zijn er voorzieningen voor mensen met een visuele beperking?
Ja, bij een aantal voorstellingen is audiodescriptie beschikbaar. Kijk in het programma-aanbod om te zien bij welke voorstellingen dit mogelijk is.
Wat betekent Language No Problem (LNP) bij voorstellingen?
Voorstellingen gelabeld als Language No Problem (LNP) vereisen geen kennis van de Nederlandse taal om de context en inhoud te begrijpen. Bekijk ons LNP-aanbod voor meer informatie.
Hoe kan ik contact opnemen voor vragen over mijn bezoek?
Voor meer vragen rondom je bezoek kun je contact opnemen met Ticketservice. Onze medewerkers staan op de avond van je voorstelling ook klaar om je te assisteren.
Is er een garderobe?
Er zijn gratis bewaakte garderobes bij zowel de Schouwburg als de Concertzaal. Voor de Studio is er een onbemande garderobe.
Vanaf welke leeftijd zijn mijn kinderen welkom?
Ons theater is voor iedereen. Maar we willen ook graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinsten, ons huis met een goede ervaring verlaat. De theatermakers maken hun voorstelling speciaal voor kinderen vanaf een bepaalde leeftijd. Schouwburg & Concertzaal Tilburg houdt zich aan deze adviesleeftijd. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. Tot slot heeft iedere bezoeker, ongeacht de leeftijd, een geldig toegangsbewijs nodig om een voorstelling te bezoeken.
Zijn er stoelverhogers beschikbaar?
Voor onze kleinste bezoekers zijn er stoelverhogers te verkrijgen bij de garderobe in de Schouwburg en bij de grote bar in de Concertzaal. Bij familievoorstellingen zorgen we er ook voor dat er stoelverhogers bij de ingang van de zalen klaar staan.
Zijn de Concertzaal, Schouwburg en Studio toegankelijk voor mensen met een scootmobiel?
Bezoek je de Schouwburg? Zet dan je scootmobiel in de hoofdhal. Hiervoor is plaats vlakbij de lift. Bij de Concertzaal kun je met je scootmobiel naar boven met de lift en zet je hem daar in de foyer. De Studio is ook met de lift te bereiken. Hier kan je je scootmobiel ook in de foyer zetten.
Er is altijd een rolstoel beschikbaar om eventueel indien nodig in over te stappen. Mocht je informatie willen over best bereikbare plaatsen in de zaal neem dan contact op met onze Ticketservice.
Wat doet Schouwburg & Concertzaal Tilburg aan cultuureducatie?
Schouwburg & Concertzaal Tilburg biedt cultuureducatieprogramma's aan voor basisscholen, middelbare scholen en speciaal onderwijs. Dit kan een voorstelling, rondleiding of een maatwerk schoolvoorstelling zijn, eventueel aangevuld met een nagesprek of educatief programma. Hierin werken we samen met theater de Nieuwe Vorst, landelijke theatergezelschappen, lokale vakdocenten en educatiespecialisten.
Wat zijn de mogelijkheden voor scholen om een voorstelling bij te wonen?
Scholen kunnen het reguliere aanbod bezoeken of een besloten schoolvoorstelling op maat aanvragen. Deze opties worden vooraf besproken met de CKV-coördinator en het educatieve programma kan zowel in de zaal als op school plaatsvinden.
Wat biedt Schouwburg & Concertzaal Tilburg aan voor studenten?
Schouwburg & Concertzaal Tilburg biedt een speciale lastminute jongerenprijs voor iedereen tot en met 26 jaar. Vanaf 48 uur voor aanvang van (niet uitverkochte) voorstellingen en concerten kunnen tickets voor € 13,50 worden gekocht, inclusief een drankje. Hier vind je voorstellingen die passen bij de NXT Gen. Daarnaast kunnen studenten komen werken en studeren bij Boove & Benee.
Hoe kan ik contact opnemen voor vragen over educatieve programma's?
Voor vragen over educatieve programma's kun je contact opnemen met de educatiemedewerker van Schouwburg & Concertzaal Tilburg.
Wat is T*Agency?
T*Agency is het jongerenplatform van Schouwburg & Concertzaal Tilburg, dat een frisse, brutale en eigenzinnige kijk op de wereld heeft. Het is bedoeld voor iedereen met interesse in cultuur, activisme, kunst en maatschappelijke thema's.
Wat doet T*Agency?
T*Agency organiseert regelmatig voorstellingen en bijeenkomsten in de Studio, variërend van talkshows, panelgesprekken en interviews tot muzikale performances, toneelvoorstellingen, dans- en clubnachten.
Wat is het doel van T*Agency?
De programma's van T*Agency zijn bedoeld om verbreding, tegengeluid, diepgang en interactie te bieden. Deze programma's sluiten aan op de reguliere programmering van Schouwburg & Concertzaal Tilburg.
Wie kan deelnemen aan de evenementen van T*Agency?
Iedereen met interesse in cultuur, activisme, kunst en de wereld kan deelnemen aan de evenementen van T*Agency. Het platform richt zich op de jongerencultuur van Tilburg en behandelt zowel lokale als wereldwijde thema's. Neem contact op voor meer informatie.
Wat is het Jeugdabonnement van Schouwburg & Concertzaal Tilburg?
Met een Jeugdabonnement kun je met z’n tweeën bijna alle jeugdvoorstellingen in de Studio bezoeken voor 125 euro per theaterseizoen. Bovendien kun je het abonnement met het hele gezin op hetzelfde adres gebruiken. Een extra kind toevoegen aan het abonnement kan ook voor 49.50 euro per kind. Je krijgt daarnaast 10% korting op alle jeugd- en familievoorstellingen in de Schouwburg, met uitzondering van de drie festivals: Snert, My First Festival en Prentenboekjesfestival.
Wat houdt de last minute jongerenprijs in?
Iedereen tot en met 26 jaar kan vanaf 48 uur voor aanvang van (niet uitverkochte) voorstellingen en concerten een ticket kopen voor slechts € 13,50, inclusief een drankje. Deze prijs is vergelijkbaar met een bioscoopkaartje.
Hoe kan ik gebruikmaken van de last minute jongerenprijs?
Vanaf 48 uur voor aanvang van de voorstelling verschijnt de speciale jongerenprijs online op de voorstellingspagina. Reserveer je ticket en neem een geldig legitimatiebewijs, studentenpas of CJP-pas mee naar de voorstelling.
Wat zijn NXT GEN-voorstellingen?
NXT GEN zijn voorstellingen en concerten die speciaal geschikt zijn voor young adults. Dit zijn voorstellingen van nieuwe makers voor een nieuwe generatie bezoekers, van influencers en YouTubers tot avonden over actuele onderwerpen met relatable thema’s en vette muziek.
Kan ik een evenement organiseren bij Schouwburg & Concertzaal Tilburg?
Ja, Schouwburg & Concertzaal Tilburg biedt ruimte voor diverse evenementen zoals personeelsbijeenkomsten, presentaties, maatwerk voorstellingsbezoeken, sfeervolle exposities en nog veel meer. Bekijk deze pagina voor de mogelijkheden
Welke ruimtes zijn beschikbaar voor evenementen bij Schouwburg & Concertzaal Tilburg?
Schouwburg & Concertzaal Tilburg heeft verschillende ruimtes, waaronder de kleurrijke en moderne Concertzaal, de warme Schouwburg, de intieme en informele Studio, diverse foyers, het Stadscafé Boove & Benee en de lichte Jacques de Leeuw zaal. Bekijk de zalen op deze pagina.
Hoe kies ik de juiste ruimte voor mijn evenement?
De keuze van de ruimte hangt af van het aantal verwachte gasten, de gewenste sfeer en de benodigde technische en logistieke faciliteiten. Ons team staat klaar om met je te bespreken welke ruimte het beste bij jouw evenement past. Neem contact op.
Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?
Je kunt je contactgegevens eenvoudig wijzigen door in te loggen op 'Mijn account' op onze website en daar je gegevens bij te werken.
Wat gebeurt er als ik mijn login-gegevens kwijt ben?
Als je je inloggegevens kwijt bent, kun je via de website een verzoek indienen om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Je ontvangt dan een e-mail met instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken.