Veelgestelde vragen

Coronamaatregelen vanaf september 2021

We hebben alles over onze aanpak, aanpassingen en richtlijnen rondom de Coronamaatregelen vanaf september 2021 gebundeld op de informatiepagina. Staat het antwoord op je vraag daar niet tussen? Neem dan contact op via ons contactformulier of door telefonisch contact op te nemen. 

Kortingen & toeslagen

  • Wat houdt de servicetoeslag in die vermeld staat bij voorstellingen?

Wanneer je tickets koopt voor een van onze voorstellingen of concerten, betaal je vrijwel altijd een servicetoeslag. De hoogte hiervan kan per voorstelling verschillen, maar is altijd inbegrepen in de ticketprijs. De reguliere toeslag is € 3; koffie en thee in de pauze van de voorstelling zijn hiermee inbegrepen in de ticketprijs. Of dit het geval is, wordt bij de ticketprijzen vermeld. 

  • Geldt er een jongerenkorting?

Voor jongeren t/m 26 jaar geldt de jongerenkorting. Bij verschillende voorstellingen en concerten zie je de korting bij de prijzen vermeld staan. Is dit niet het geval, dan geldt op de dag van de voorstelling zelf de zogenaamde jongeren last minute-prijs. Je betaalt dan slechts € 12,50 voor een ticket. We controleren de geldigheid van het ticket aan de hand van een geldig legitimatiebewijs, studenten- of CJP-pas.

Bestellen & betalen

  • Hoe kan ik tickets bestellen via de website? 

Je bestelt eenvoudig tickets via onze website, door op de tickets- of bestelknop te drukken. Deze is zichtbaar in de agenda of op de voorstellingspagina's. Je wordt vervolgens doorverwezen naar je winkelmandje. 

In je winkelmandje geef je in de eerste stap aan hoeveel tickets je wil bestellen, en - in het geval van voorstellingen en concerten in de schouwburg of concertzaal - maak je een keuze voor een rang. Heb je een kortingscode? Deze kan je verzilveren door gebruik te maken van de optie Gebruik promotiecode, te vinden onder het veld Kies je tickets. Tickets met korting worden pas zichtbaar wanneer de promotie- dan wel kortingscode is ingevoerdAls je de keuze hebt ingegeven en een eventuele korting hebt geactiveerd, maak je dit definitief door op Volgende te klikken. 

Wanneer de voorstelling of het concert in de schouwburg of concertzaal plaatsvindt, kun je in de volgende stap de gewenste stoelen kiezen op de plattegrond. Alle witte stoelen zijn beschikbaar voor verkoop. Je geselecteerde stoel(en) wordt aangegeven in rood. Als je met je linkermuisknop door de plattegrond klikt, veranderen de stoelen met je mee. Op deze wijze bestel je gemakkelijk de gewenste stoelen. 

Vervolgens zie je een kort overzicht van de zojuist door je gereserveerde tickets. Wil je meer voorstellingen of concerten bestellen? Kies dan voor de optie Meer voorstellingen bestellen. Heb je alles in je winkelmandje wat je nodig hebt? Ga dan over tot het afronden van je bestelling door op Volgende te klikken. Je maakt de keuze voor de gewenste betalings- en leveringswijze, en geeft je persoonlijke gegevens aan ons door om de tickets op je naam te zetten. 

  • Kan ik ook op een andere manier tickets bestellen? 

Voor wie liever niet online bestelt, is het uiteraard ook mogelijk om tickets te bestellen via de Ticketservice. Onze medewerkers helpen je graag met je bestelling. 

  • Hoe kan ik tickets bestellen voor een rolstoelplaats?

In al onze zalen is er een aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze zijn niet te reserveren via onze website. Mocht je er gebruik van willen maken, verzoeken we je daarom contact op te nemen met de Ticketservice.

  • Hoeveel tickets kan ik maximaal bestellen per voorstelling of concert? 

Je kunt een maximum van 8 tickets per voorstelling of concert bestellen. Er zijn enkele uitzonderingen waarbij een afwijkend aantal van toepassing is. Dit wordt bij de betreffende voorstelling vermeld.

  • Kan ik zelf mijn plaatsen kiezen? 

Absoluut! Zolang de coronamaatregelen gelden, is het niet mogelijk om je eigen plaatsen te kiezen in de plattegrond. Het systeem wijst automatisch de best beschikbare plaatsen toe. Omdat we verwachten dat de maatregelen in september 2021 worden losgelaten, verkopen we (bijna alle) voorstellingen voor het nieuwe seizoen die in de schouwburg en concertzaal plaatsvinden, met plattegrond. Aan jou de keuze waar je plaats wil nemen. 

Benieuwd naar de (standaard) plattegronden van onze schouwburg en concertzaal? Deze vind je hieronder. Let op! Zowel het beschikbare aantal stoelen als de rangindeling kan afwijken per voorstelling of concert. In het online bestelproces vind je te allen tijde de juiste plattegrond. 

Plattegrond schouwburg (standaard)
Plattegrond concertzaal (standaard)

  • Wat zijn de betalingsmogelijkheden? 

Op onze website kun je betalen met iDeal, creditcard (VISA en Mastercard), met de Podium Cadeaukaart of het digitale tegoed van Schouwburg Concertzaal Tilburg. Om je digitale tegoed te gebruiken kies je bij Betaling voor de optie Gebruik hier je digitale tegoed. Er verschijnt in dat geval een invulveld, waar je de unieke code kan invoeren. 

Wil je betalen met de Meedoenregeling of een papieren Schouwburg Concertzaal Tilburg (voorheen: Theaters Tilburg) Cadeaubon dan is dit enkel mogelijk aan de balie van de Ticketservice. Voor gebruik van het tegoed van de Meedoenregeling geldt dat dit enkel overdag, op vertoon van je ID en het klantnummer van de Gemeente Tilburg, mogelijk is.

Let op! Per september 2021 zijn wij geheel cashloos. Aan de balie van Ticketservice betaal je eenvoudig en veilig met pin of creditcard (VISA en Mastercard). Vanzelfsprekend accepteren we ook onze papieren cadeaubonnen, de  Podium Cadeaukaart of het digitale tegoed. In onze horeca accepteren we enkel pin of creditcard.

  • Hoe ontvang ik mijn tickets? 

We bieden de mogelijkheid je bestelling als e-ticket(s) te ontvangen of per post. Je e-tickets worden na bevestiging van je betaling via mail aan je toegezonden, en zijn ten alle tijden terug te vinden in Mijn account. Kies je ervoor de tickets per post te ontvangen, dan rekenen we € 5 verzendkosten.

Je tickets 

  • Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen? 

Ben je onverhoopt je tickets kwijt? Je e-tickets zijn altijd opnieuw te downloaden in Mijn account. Op de dag van de voorstelling zelf is het ook mogelijk om op vertoon van je legitimatiebewijs een fysiek duplicaat aan te vragen aan de balie van de Ticketservice. 

  • Moet ik mijn e-tickets geprint meenemen? 

E-tickets download je eenvoudig als PDF in je bestanden. Onze scanners kunnen vanaf je telefoon de tickets scannen, en het is dus niet vereist deze geprint mee te nemen. 

  • Kan ik mijn tickets nog retourneren?

Gekochte tickets kunnen tot drie dagen voor de voorstellingsdatum omgeruild worden. Het aankoopbedrag wordt geretourneerd in de vorm van een digitaal tegoed, minus administratiekosten à € 2,50 (per voorstelling)

Over de voorstelling

  • Mag ik filmen of foto's maken tijdens een voorstelling of concert?

Het is niet toegestaan om tijdens een voorstelling of concert te fotograferen of andere opnames te maken. Niet alleen is het storend voor de artiest(en) op het podium, maar ook voor het publiek om je heen. In sommige gevallen mag er tijdens het eindapplaus worden gefotografeerd. Als dat het geval is, wordt dit vooraf aangekondigd. Professionele aanvragen om beeldmateriaal te schieten, kunnen tot uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling aan communicatie@schouwburgconcertzaaltilburg.nl gestuurd worden.

  • Mag ik de zaal nog in als ik te laat ben?

Doorgaans willen artiesten niet dat er nog gasten worden toegelaten als de voorstelling al is begonnen. De zorgvuldig opgebouwde sfeer in de zaal of de concentratie op het podium kan hierdoor verstoord worden. Bij veel voorstellingen kunnen wij je daarom niet meer toelaten in de zaal. Te laat arriveren is geen reden voor restitutie van je toegangsgeld.

  • Heeft de voorstelling een pauze?

Wanneer bekend communiceren we de pauze-informatie op de voorstellingspagina. Wanneer je je aanmeldt voor onze servicemails, sturen we je enkele dagen voor de voorstelling ook een mail met deze informatie. De pauze-informatie is onder voorbehoud van wijzigingen, al doen we uiteraard altijd ons best de juiste informatie te delen.

  • Hoe laat is de voorstelling afgelopen?

Ook de eindtijd van een voorstelling communiceren we op de voorstellingspagina en in onze servicemails. Voor gecommuniceerde eindtijden geldt eveneens dat deze onder voorbehoud van wijzigingen zijn.

  • Niet tevreden? Nieuwe kans!

Het kan voorkomen dat een voorstelling of concert niet aan je verwachtingen voldoet. In dat geval kan je gebruikmaken van onze kwaliteitsgarantie Nieuwe kans. Meld je in de pauze bij een van onze collega’s, en ontvang het aankoopbedrag retour in de vorm van een digitaal tegoed. Uiteraard kun je daarna niet meer plaatsnemen in de zaal. Voorstellingen en concerten zonder pauze zijn uitgesloten van deze regeling.

Mijn account

  • Hoe maak ik een account aan?

Wanneer je rechts bovenin op Mijn account klikt, wordt je doorverwezen naar de inlog- en registratiepagina. Heb je in het verleden al eens tickets besteld? Gebruik voor de registratie dan het e-mailadres dat je hebt gebruikt. Op die manier worden de juiste gegevens en je bestelde tickets meteen gekoppeld!

  • Wat vind ik terug in Mijn account?

In je persoonlijke account vind je je persoonlijke gegevens terug, een overzicht van alle bezochte voorstellingen en concerten én tickets van alle voorstellingen en concerten die je nog gaat bezoeken. Ambassadeurs van Schouwburg Concertzaal Tilburg vinden in het account ook de persoonlijke code terug die hen 10% korting biedt gedurende de voorverkoop. Tenslotte kan je in je account een Verlanglijstje aanmaken: voor als je nog niet zeker weet of je kan of wil gaan, of in aanloop naar de start van de verkoop. 

  • Kan ik mijn gegevens wijzigen of verwijderen in Mijn account? 

Als je een persoonlijk account hebt op onze website kan je in Mijn account je gegevens, inclusief je e-mailadres, wijzigen. De wijziging wordt dan automatisch in alle andere systemen aangepast. Als je geen persoonlijk account hebt, geef je wijzigingen rechtstreeks door via de Ticketservice.

Wanneer je bent ingelogd op je persoonlijke account is het ook mogelijk je account te verwijderen. Houd er rekening mee dat met het verwijderen van je persoonlijke account, ook alle overige persoonlijke en aankoopgegevens in anders systemen wordt verwijderd. Wil je enkel het account op de website verwijderen, dan verzoeken we je een mail te sturen aan communicatie@schouwburgconcertzaaltilburg.nl.

  • Hoe kan ik gebruikmaken van m'n Verlanglijstje

Om voorstellingen en concerten toe te voegen aan je Verlanglijstje, log je eerst in op je persoonlijke account. Vervolgens kan je bij de gewenste voorstellingen en concerten simpelweg op het hartje drukken. In de agenda vind je deze naast de ticketknop, op de voorstellingspagina onder de bestelknop. 

Het Verlanglijstje is niet hetzelfde als een wachtlijst. Als je wel graag op een wachtrij geplaatst wordt, neem dan contact op met onze Ticketservice